brendajenner.reismee.nl

First days.

Hoi allemaaaaal!


2 weken geleden stapte ik dan in t vliegtuig naar Australia!De vlucht viel me nog best mee.. maar na 24 uur reizen is een douche enzo niet verkeerd! Ik werd opgehaald door een transfer, en sliep de eerste nacht in een jeugdhostel om even bij te komen! Normaal deel je in zo'n hostel de kamer met andere backpackers etc maar vanwege de drukte was niet iedereen ingeboekt, en kreeg ik uiteindelijk een kamer voor mezelf + een twee-persoonsbed i.p.v. een stapelbed! Niks te klagen dus. Om wakker te blijven ben ik 's middags maar even de stad in gegaan, maar omdat het nieuwsjaardag was, was het erg rustig! Om 17.00 kon ik mijn ogen niet meer dicht houden en ben ik in een schoonheidsslaapje van 14 uur gevallen!


Volgende dag ben ik naar gezin gegaan die in Sorrento op vakantie waren. Het gezin bestaat uit de vader Kristin, moeder Charlotte, en de kids Felix 5 jaaren Jasper bijna 3.Vanaf dag 1 voelde ik mij daar thuis en voor mij is het nu wel duidelijk dat ik de juiste keus qua gezin heb gemaakt. De kids waren ook vrij snel gewend aan mij, en de eerste au pair Eva was er ook nog gezellig, zodat ze me alles kon vertellen en uitleggen! Thanks Eva ;) De volgende dag lagen we om 8 uur 's ochtends al heerlijk in het zwembad, al was het best koud die dag haha!Het huisje had jammer genoeg veel nadelen en er was veel kapot inhet huis waardoor we zijn overgeplaatst naar een ander vakantieVILLA in Red Hill. Geen zwembad maar wel een uitzicht op de omgeving waar je mond al van open viel! 's ochtends konden weniet op het graslopen vanwege de slangen, kheb er niet 1 gespot maar durfde ook niet het gras te betreden :p Verder zijnwe lekker naar het strand geweest want het weer werd steeds beter en beter! We hadden wel een huisspook daar hahhaah, Eva en ik hebben een tijdje wakker gelegen van de meestecreapy geluiden buiten, en ook Charlotte (de hostmum) had ze gehoord!Ook was Eva nog jarig in de vakantieweek en zijn we met z'n 2'en door defamilie bij een spa gedropt en hebben we heerlijk een paar uur in verschillende baden gelegen waarvan 1 gebouwd is op een hoge heuvel met een gigantisch uitzicht! Als je jaloers wil worden kijk dan even op de site van: Hot springs peninsula! Doe maar gewoon even! ;)


Ook heb ik de eerste gigantische spin gezien, hij zat bij ons in de auto, geen giftige maar wel een giga die kan bijten! aaaaaaaaaaah! bah bah! Kangaroe's heb ik nog niet gespot maar dat gaat zeker nog wel gebeuren!


Wat ik totaaaaaaal niet mis is het Nederlandse eten, de ouders kunnen super goed koken en houden (thank god) ook veel van Italiaans en Aziatisch eten! De supemarkten zijn hier mega en er worden zoveel verse en lekkere dingen verkocht! Walhalla als je van koken houdt! Ik heb al de opdracht gekregenom de verjaardagstaarten van de kids te maken nadat ze mijn spongebobtaart hadden gezien, no problemo! Verder is t lamsvlees hier zo lekker en als je fish&chips besteld krijg je haai voorgeschoteld (ook erg lekker haha). Binnenkort een kangaroe biefstukje proberen want dat is ook heel normaal hier.


Sinds gister zijn we weer terug in de stad, en is de vakantie over voor de ouders. Mijn au pair taken beginnen nu echt! Vandaag een hele tour door Melbourne gehad van Charlotte, en 's middags heerlijk met Jasper gezommen in het zwembad! Het wordt een hele warme week.. vandaag was het rond de 30 graden en dan is het net uit te houden, maar vanaf morgen verwachten ze de hele week 40 graden.. hot hot hot! (en hopelijk geen bosbranden)


Nou dit was mijn eerste blog! Van de week heb ik waarschijnlijk een australisch nummer maar dat zet ik wel even op fb neer ofzo ;)


Cheeeeeers mates! see you later!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!