brendajenner.reismee.nl

Good life

Hallo allemaaaaaal,


Ik zit alweer bijna 6 weken down under, en ik geniet er nog steeds flink van! De laatste paar weken heb ik een grote groep Nederlandse meiden ontmoet die nog steeds aan het uitbreiden is. Elk weekend is het dus gezellige boel, en het is vooral ook erg lekker om even Nederlands te kunnen praten!


Ik heb alweer een aantal leuke dingen mee gehad waaronder Australia day! Overdag gezellig met wat meiden afgesproken om naar de parade te kijken, maar voordat de parade begon kwamen we vier (Australische) mannen tegen die wel een Nederlands liedje voor ons wilden spelen, onwijs leuk en al gauw stonden er al veel mensen te kijken! De parade was ook erg mooi om te zien, allemaal mensen uit diversen landen liepen er in mee. 's Middags lekker wezen lunchen en richting de Botanic Gardens gegaan om nog een stunt show met vliegtuigen te zien en lekker in het zonnetje te relaxen. 's Avonds had mijn lieve hostmum VIP tickets geregeld voor Avicii, dus samen met Davina een avondje gedanst! We baalden een beetje omdat we de vuurwerkshow zouden missen in de stad, maar uiteindelijk had Avicii z'n eigen vuurwerkshow, goed feestje dus ;)


Afgelopen weekend was er in St. Kilda een gratisfestival. St Kilda is een deel van Melbourne aan het strand. Het was extra gezellig omdat Sophie bij mij kwam logeren! Zij woont op dit moment in Sydney bij een family, en kwam gezellig op bezoek bij mij! (Sophie heb ik leren kennen via het au pair bedrijf in Nederland, en contact gehouden). Samen met nog wat meiden hebben we heerlijk een drankje gedronken, en naar de bands geluisterd en 's avonds nog gezellig gegeten.


Tussen alle gezelligheid doorwas er ook een kinderfeestje, Jasper de jongste hier werd 3 jaar en dat moest natuurlijk gevierd worden! Omdat ik het erg leuk vind, heb ik dan ook de traktaties gemaakt voor hem! En toen hij zijn batman taart zag, deed hij een dansje van blijdschap! Ook kreeg ik te horen "I love you, Brenda" super schattig en een heel blij kind. Binnenkort is Felix jarig en die wilt graag een piratentaart dus alweer bezig met de volgende!


Verder mis ik nog steeds het Nederlandseeten niet, het wordt hier alleen maar beter en beter met al die verschillende gerechten! Charlotte (hostmum) kan supergoed koken, dus ik kijk vaak even gauw mee om het straks in Nederland toe te passen!


Nederland kan nog een hoop leren van dit land, de mensen zijn hier echt vriendelijker! Weet je iets niet hoef je het eigenlijk nooit te vragen want ze zijn 9 van de 10 keer zijn zijal eerder bij joudan dat jij bent. Ik moet erg wennen dat ik hier niet van mijn sokken wordt gereden, alle auto's stoppen voor je, helemaal als ik met de kids ben! Het is duidelijk te merken dat hier alles een stuk relaxter gaat en dat is best lekker. No worries hoor je dan ook echt zo'n 50 keer per dag ;)


Ik heb tot nu toe nog geen heimwee gehad, maar ik zit hier echt op mijn plekje in dit gezin en dat helpt ook een hoop! Zojuist met een aantal andere meiden tickets besteld voor het future music festival, met als hoofdact Pharrell Williams! Jeeeeej! Genieten, genieten en nog eens genieten hier.. maar doordeweeksook hard werken ofcourse. Hier gaat het lichtje uit nu, morgen weer vroeg op! Er zijn wel weer veel bosbranden uitgebroken, maar ik zit in de stad, dus NO WORRIES!!


Daaaaaaaaaaag xx


p.s. Ik zal even proberen een aantal foto's op deze site te zetten om een beeld te geven van alles!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!